Persbericht Open Dag 2017

Open Dag 3D-fotografie op 23 september 2017

Op de OPEN DAG 2017 van de NVvS (Nederlandse Vereniging voor Stereofotografie) op zaterdag 23 september 2017 kan iedereen kennismaken met de fascinerende wereld van stereofotografie en andere 3D-beeldtechnieken in ‘t Visnet in Huizen (De Ruyterstraat 7, 1271 SR Huizen). De dag begint om 10.30 uur en eindigt om 15.45 uur. De zaal is open vanaf 9.45 uur. Tijdens de open dag zijn er vijf 3D-projecties van elk een half uur waarin allerlei digitale 3D-beelden worden getoond en demonstreren leden hoe zij hun fascinerende hobby in de praktijk brengen. Hierbij gaat het zowel om het maken van stereo-opnamen als om de verschillende mogelijkheden om stereo-opnamen te bekijken. Virtual Reality (VR, een beeldvorm met mogelijkheden voor stereoscopie) is in opkomst, denk aan de AH-actie Reis door de ruimte met André Kuipers, en VR zal op deze Open Dag speciale aandacht krijgen, mede door een demonstratie van de Vuze 3D-360⁰-camera door Degreef & Partner uit Den Bosch.
Buiten de projectieruimte brengen ontwikkelaars en handelaren hun materialen op het gebied van 3D-fotografie en andere 3D-beeldtechnieken, zoals 3D-VR en 3D-video, onder de aandacht.

De toegang tot de Open Dag is GRATIS. Belangstellenden kunnen zich desgewenst ter plaatse aanmelden voor het lidmaatschap van de NVvS. Het lidmaatschap geeft toegang tot vier andere verenigingsdagen in Huizen waarop 3D-series worden vertoond en er ervaringen op het gebied van 3D-fotografie worden uitgewisseld. Daarnaast ontvangen leden drie keer per jaar het 3D-Bulletin met daarin o.a. allerlei informatie over digitale 3D-fotografie. Ook heeft de NVvS een e-groep, waarbinnen leden informatie delen en uitwisselen. De kosten van het lidmaatschap bedragen € 33,00 voor een heel jaar.